R.I.P Farmor.

Förlåt för en massa jävla sorg inlägg..

Men imorn är det ett helt år sen Farmor dog..

Jag kommer ihåg den dan.. och jag kommer ihåg när mamma berättade det för mej vi satt i bilen och jag mådde bättre än vad jag brukade göra innan hon sa det.. jag hade precis dansat och var på väg till en fotbollsmatch som vi skulle se det var sirius mot nått lag.. Mamma sa det precis när vi skulle parkera bilen och sen  satt vi båda i bilen och grät.
efteer en stund så kunde jag lugna ner mej och vi började gå till matchen.. jag hade solen i ögonen  hela matchen.
I bilen på väg hem berättade mamma för Erik.. Och när jag kom hem ringde jag Josefin och vi båda satt och grät ännu mer.. sen satt jag på trappen med mamma och Erik i en halvtimme och bara stirrade..

Jag kommer ihåg begravningen, Jag fick gå tidigare från skolan.. och pappa hämtade mej och erik från skolan.. och igentligen så har jag inte riktigt nånsin tyckt om begravningar.. även fast jag bara vart på en tidigare och han kände jag knappt.. Men när vi kom fram till kyrkan så kommer jag bara ihåg att vi, Jag, Erik, Pappa och farfar alltså skulle gå in sist i kyrkan och det var kallt ute.. Men när vi kom in så började prästen prata om allt möjligt som jag inte kommer ihåg.. men jag kommer ihåg att jag verkligen försökte att inte börja gråta.. men det gick inte och när jag kollade på Erik och såg att han grät så kunde jag inte hålla mej så bra längre.. mina tårar bara forsade.. Sen så skulle vi lämna rosor på kistan och det var så hemskt för alla bara kollade på oss och jag kunde inte låta bli och gråta..
Efter begravningen så kom alla gamla tanter och gubbar och skulle hälsa på oss.. Typ mej och Erik och vissa kramade och skakade hand vissa skakade bara hand.. Men typ alla sa att vi var duktiga.. och jag har alltid undrat varför vi var duktiga? För att vi satt och stor grät lr? Aja.. det är väll kul och höra..

På lördag skulle farmor fyllt 75.

Jag kommer alltid älska och sakna dej.

Din åsikt
Postat av: agnes

Usch. Jag började nästan gråta :/

2008-05-13 @ 19:20:26
URL: http://achtunagnes.blogg.se/
Postat av: Johanna

vart tårögd själv ! älskar deej <3

2008-05-14 @ 09:24:58
URL: http://dance2008.blogg.se/
Postat av: Anonym

vart tårögd själv ! älskar deej <3

2008-05-14 @ 09:25:55
URL: http://dance2008.blogg.se/
Postat av: Johanna

vart tårögd själv ! älskar deej <3

2008-05-14 @ 09:26:31
URL: http://dance2008.blogg.se/
Postat av: Johanna

vart tårögd själv ! älskar deej <3

2008-05-14 @ 09:27:33
URL: http://dance2008.blogg.se/

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du E-Post?: Det är bara jag som kommer se den. (publiceras ej)

Skriv upp ditt bloggnamn här om du har nån:

Komentera här:

Trackback
RSS 2.0