Nedför backen..

Sådär då.. Ny design..

Vad tycker ni?

aja.. jag har igentligen ingett och skriva.. men jag tycker att det skulle passa med ett inlägg här..
Så jag skriver om ingenting.. Läs om du har tid.

Jag lyssnar nu på låten "Rihanna - Take a bow " Där texten Don't tell me you are sorry, cause your not.
Är med.. och jag gillar den texten.. för ibland så känns det som om man bara säger "Förlåt" För att slirka sej ut ur det man gjort.. Man säger det lixom även fast man inte menar det.
Förlåt är ändå bara ett ord som vilket annat ord som helst men ändå tycker jag att man ska mena nått när man säger det.
För ordet kan betyda mycket för den man säger förlåt till. man kan säga förlåt till småsaker då kanske man inte måste mena det så mycket.. men om man har sårat nån mycket..
Så tycler jag att man ska säga förlåt, men bara om man ångrar sej. Men det räcker inte alltid med ett förlåt..
Ibland måste man kämpa lite till inte bara säga ett ord.. lixom "Förlåt" . Ibland hjälper det inte vad man än gör..
En gång fick jag ett sånt här kedjebrev på hotmail där det stog en massa "Visdomsord" typ..
Om man visste att man gjort nått fel så skulle man rätta till det på en gång.
Och när man pratade i telefon så skulle man Lé. Det är det ända jag kommer ihåg.. men ibland när jag pratar i telefon så brukar jag tänka på att lé. Och när jag vet att jag gjort nått fel försöker jag i alla fall räta till det..
Men det är inte alltid man ser att man gjort nått fel.. Man inser inte alltid det. Men ett bra ordspråk tycker jag är "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" Eller "Älska som du själv vill bli älskad" Men det är svårt att lyda det.. i alla fall det första "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" Man kan ju inte behandla alla likadant.. Om man inte gillan nån så gör man ju inte det.. så kan man ju inte vara snäll mot den pesronen..
Man kanske inte behöver prata med den personen då.. men det är oxå svårt..

=)




Din åsikt
Postat av: ginis

aaa precis, hur ska man annars veta vem som ringt ? :/ ..

2008-05-06 @ 19:54:13
URL: http://ginis.blogg.se
Postat av: agnes

Värsta snygg design =)

2008-05-07 @ 07:31:10
URL: http://achtungagnes.blogg.se
Postat av: Jennifer

Jaa Elin du har en liten filur inom dej som minnsan kan bli riktigt smart ibland ! Men på tal om " behandla andra som du själv vill bli behandlad "
så ska du ju göra det om det nu är nån du inte tycker om .. som du själv skriver som ett exempel .. Tänk då på det här.. Hur skulle du vilja att "den" personen behandlade dej? Efterssom du inte gillar den skulle du vill inte vilja att den prata med dej kanske.. Och drf behöver ju du inte heller prata med henne/honom.. Men du skulle väll samtidigt inte vilja att personen snackade skit om dej? Jusste.. Därför behöver man ju inte snacka skit om den själv,.. Förstår du vad ajg menar? Så jag förstår inte vad du mena som du sa att det är svårt.. Men tänk så här då istället.. " Behandla personen som du själv skulle vilja bli behandlad av personen" Förstår du? Jättebra skrivet iallafall! Kan inte säga att jag följer det här så bra men det var ett exempel bara.. Älskar dej Elin!

2008-05-07 @ 16:14:35
URL: http://Jenfaz.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du E-Post?: Det är bara jag som kommer se den. (publiceras ej)

Skriv upp ditt bloggnamn här om du har nån:

Komentera här:

Trackback
RSS 2.0